مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1402 ساعت 14:052023-09-22سياسي

توصیه آل هاشم به آذربایجان و ارمنستان: ایران منافع خود را خط قرمز می داند


امام جمعه تبریز با اشاره به درگیری دو کشور همسایه ضمن توصیه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به مذاکره، گفت: نکته مهم در این بین این است که ایران منافع خود را خط  قرمز خود می داند و بران تاکید داشته و دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز  در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص قره باغ تاکید ما همیشه این بوده و هست که تمامیت ارضی آذربایجان حفط شود؛ زیرا قره باغ بخشی از آذربایجان است و ما از توافق دولت آذربایجان و نمایندگان ارامنه برای توقف درگیری ها استقبال می کنیم.

  وی ادامه داد: احترام کامل به تمامیت ارضی و مرزهای شناخته شده هر کشور حق همه است و در این خصوص هم امنیت ساکنان قره باغ هم محترم است از این رو آمادگی کشورمان برای کمک  به روند صلح دائمی و پایدار با حضور کشورهای منطقه مطرح است.

  امام جمعه تبریز متذکر شد: خلاصه اینکه ایران در اختلافات و درگیری های بین دو کشور در وهله اول حق مسلم هر کشور را به رسمیت می شناسد و به آن تاکید دارد.

در وهله دوم ابزار مذاکره و گفت وگو را بهترین و مهم ترین راه حل برای رفع مشکلات می دانیم و همیشه طرفین را برای اجتناب از هر درگیری دعوت می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه آل هاشم به آذربایجان و ارمنستان: ایران منافع خود را خط قرمز می داند

توصیه آل هاشم به آذربایجان و ارمنستان: ایران منافع خود را خط قرمز می داند